מאפי שמרים במילוי שוקולד אספרסו









מסתמנת פה בבלוג מגמה לא מדאיגה במיוחד של מאפי שמרים, והאמת שזה מצוין לדעתי וגם אין לי שום בעיה עם זה, שמרים זה החיים, וזה טעים. זאת העוגה האוליטמטיבית לשבת, לאירוח או להביא למארחים. בעיקר עכשיו כשכבר אפשר לומר בזהירות רבה שמתקרב לו הסתיו, ומתבקש מאפה חמים וריחני כזה, מזמין ומפיץ ריח טוב מתחילת ההכנה ועד הרבה אחרי האפיה. מאפה שמרים זה משהו שתמיד כיף לאכול ואפילו כיף להכין. ובניגוד גמור לשמועות גם ממש קל, רק דורש הצמדות להוראות וקצת סבלנות לכל השלבים.

המאפים האלו נולדו בשביל העטיפות היפות האלה שהזמנתי לי, שמכניסים לתוך תבנית שקעים וזה כל כך יפה!!! פשוט הייתי חייבת להכין משהו רק בשביל להשתמש בהן. כן, כזאת אני, עמוקה.

הכנתי את הבצק הרגיל לעוגת שמרים ופשוט הכנתי מילוי אחר, עשיר ומפנק. מפתיע עד כמה לפעמים צורת הגשה שונה תניב מאכל חדשני שאפשר להגיש לאותם אורחים שאפילו יתלהבו מהגיוון.

המילוי הוא מילוי עשיר של שוקולד ואספרסו,כי ידוע שקפה טוב ושוקולד זה שילוב מדהים וקטלני בכל תחומי החיים. 



המאפים האלו נולדו בשביל העטיפות היפות האלה שהזמנתי לי, שמכניסים לתוך תבנית שקעים וזה כל כך יפה!!! פשוט הייתי חייבת להכין משהו רק בשביל להשתמש בהן. כן, כזאת אני, עמוקה.
הכנתי את הבצק הרגיל לעוגת שמרים ופשוט הכנתי מילוי אחר. לפעמים צורת הגשה שונה תניב מאכל חדשני שאפשר להגיש לאותם אורחים שאפילו אולי יתלהבו מהגיוון.

המילוי הוא מילוי עשיר של שוקולד ואספרסו, שילוב מדהים וקטלני בכל תחומי החיים. 



מאפי שמרים במילוי שוקולד אספרסו

________________________

לבצק:

1 קילו קמח
2 כפות גדושות שמרים
2/3 שמן קנולה
1/2 כוס סוכר
2 ביצים
1/4 1 כוסות מים מהברז
קורט מלח
מעט תמצית וניל איכותית

למילוי:

300 ג' שוקולד מריר
1 כוס קקאו

200 ג' חמאה (לפרווה להחליף לשמן, מערבבים את כל החומרים ומוסיפים שמן עד שהתערובת משחתית)
3 כפות גדושות קפה אספרסו טחון או קפה מגורען.
1/2 כוס סוכר
מעט קינמון


1. מניחים בקערה את הקמח והשמרים ומערבבים. ממשיכים להוסיף את כל המרכיבים לפי הסדר ומעבדים לבצק נעים ורך, אם יש צורך מוסיפים מעט מאד מים בטפטופים, לשים במשך כמה דקות.
2. נותנים לבצק לתפוח עד להכפלת נפח.
3. כשהבצק תפוח מורידי ממנו את האוויר ומחלקים לארבעה חלקים.

4. ממיסים את כל חומרי המילוי במיקרוגל בפולסים של חצי דקה כל פעם, וכל פעם מערבבים ובודקים שהכל נמס ונזהרים לא לחרוך.
5. כל חלק מרדדים למלבן גדול, על המלבן מורחים את המילוי בצורה אחידה ומקפלים לשניים לאורך. מרדדים על מנת להטמיע את המילוי ולהגדיל את המלבן.

6. בעזרת גלגלת חותכים רצועות ארוכות מהבצק המקופל, כל רצועה מגלגלים על האצבעות וקושרים כדי ליצור לחמניה מלופפת.
7. כל מאפה מכניסים אל תוך שקע בתבנית השקעים (תבנית מאפינס) עדיף להניח בתוך כל שקע עטיפה כזאת או פשוט ריבוע נייר אפיה, גם כדי שלא ידבקו וגם כדי ליצור מאפה יפה ומוכן להגשה אישית.אני מודעת לעובדה שהמקום בתבניות המאפינס מוגבל, ויש גם גבול לכמות הנאגלות שאנחנו רוצים להכניס לתנור. אני באופן אישי מילאתי את שתי תבניות המאפינס שלי והמשכתי בעיצוב מאפים באותה צורה בסגנון פריסטייל, והנחתי בתבנית עם נייר אפיה.


8. מתפיחים את המאפים בתוך התבנית כחצי שעה, מושחים בביצה טרופה מהולה במים ואופים בתנור שחומם לחום בינוני עד שהמאפים שחומים.


תגובות

רשומות פופולריות